Początek żółtego szlaku w Jałowcu. Dalej Doliną Jałowiecką (Jalovecká dolina). Szlak prowadzi zachodnim zboczem, raz górą, raz dołem wzdłuż Jałowieckiego Potoku, który dwa razy się przekracza dosyć śliskimi drewnianymi mostkami. Po dojściu do rozwidlenia szlaków skręciliśmy w lewo (w kierunku na sedlo Pálenica, w prawo prowadzi zielony szlak na Salatin i niebieski na Baníkovské sedlo) i nadal żółtym szlakiem wzdłuż Potoku z Polany szliśmy w górę Bobrowieckiej Doliny by po chwili dojść do Polany (Bobrowiecka Polana) (widok na Siwy Wierch i w prawo na Brestową i Salatyński Wierch). Dalej ścieżka prowadzi wśród świerków, kosówek, traw i jagód obok Bobrowieckich Stawków. W górnej części doliny skręciliśmy w lewo i szlakiem wśród kosówek małym podejściem weszliśmy na Przełęcz Palenica. Z przełęczy ruszyliśmy czerwonym, graniowym szlakiem w kierunku Siwego Wierchu. Ścieżka prowadzi granią, wśród czasami dość gęstej kosówki. Pod koniec jest dosyć strome podejście ze skalistą, dolomitowo-wapienną końcówką, które nie sprawiło jednak większych problemów (choć jest tam trochę eksponowanych miejsc). Ze szczytu Siwego Wierchu 1805 m (Sivý vrch) ładny widok na Liptów, Orawę i Zachodnie Tatry np. Banówkę czy Baraniec. Z wierzchołka schodziliśmy zielonym szlakiem, z początku dość stromą, obsypująca się ścieżką. Potem szlak jest już w lepszym stanie i prowadzi wśród kosówki obok Małej Ostrej i dalej przez Ostrą lub trawersem omijającym szczyt. Następnie doszliśmy do Przełęczy Przedwrocie gdzie jest rozwidlenie szlaków. Zielony prowadzi dalej przez Babky a my skręciliśmy na szlak niebieski prowadzący obok Schroniska pod Náružím (Chata pod Náružím) i dalej przez Polanę Czerwieniec. Szlak zmienia się potem w szeroką ścieżkę, a w zasadzie drogę, która dość stromo( jej nachylenie miejscami zmusza do zbiegania), wśród lasu sprowadza w dół do wylotu Doliny Jałowieckiej.
 Na Siwy Wierch warto się wybrać. Na szlaku raczej mało ludzi, cisza, spokój (może z wyjątkiem samego wierzchołka), ciekawe widoki. Wycieczka może trochę męcząca, ale taka specyfika szlaków słowackich - dość długie dojścia dolinami. Trzeba również uważać na oznakowanie szlaku, a pod samym wierzchołkiem jest kilka eksponowanych miejsc.
Czas wycieczki ok. 8 h.
Trudności: małe

Pytania dotyczące szlaku można zadawać na forum