Do Doliny Strążyskiej można z rejonu dworca dojechać busem nr 12. Można tam również dostać się samochodem jadąc ul. Strążyską na końcu której znajdują się małe parkingi. A najlepiej tak samo jak do pozostałych Dolinek Reglowych można dojść pieszo Drogą pod Reglami. Idąc od Wielkiej Krokwi najpierw mija się Dolinę Białego, następnie Dolinkę ku Dziurze aż w końcu po chwili dochodzi się do wyloty Doliny Strążyskiej. Dolina jest dosyć oblegana przez turystów ponieważ jest to jedna z dróg na Giewont. Szlak prowadzi wzdłuż Strążyskiego Potoku. Idzie się lasem lekko pod górkę aż po ok. 30 min. dochodzi się do Polany Strążyskiej. Z polany jest niezły widok na Giewont wraz jego północną ścianą. Na polanie, w drewnianej chacie znajduje się bufet - Herbaciarnia Parzenica. Idąc dalej prosto żółtym szlakiem po kamiennych stopniach po chwili doszedłem do Wodospadu Siklawica. Wodospad jest niewielki ale warty zobaczenia. Po chwili spędzonej pod Siklawicą wróciłem na Polanę Strążyską i ruszyłem Ścieżką Nad Reglami w kierunku Doliny Białego. Niestety po krótkim podejściu usłyszałem pierwsze grzmoty więc postanowiłem zawrócić i schronić się w szałasach na Polanie Strążyskiej. Nie zazdrościłem w tym momencie tym wszystkim, którzy znajdują się na Giewoncie. Jednak burza jak i deszcz okazały się krótkotrwałe więc postanowiłem wrócić na szlak w kierunku Doliny Białego. Do Czerwonej Przełęczy i Sarniej Skały dzieliło mnie 20 minutowe, męczące podejście. Po osiągnięciu przełęczy jeszcze tylko krótkie podejście z malutką wspinaczką na końcu i osiągnąłem wierzchołek Sarniej Skały. Warto na nią wejść ponieważ jest z niej ładny widok na Giewont i Zakopane. Po zjedzeniu śniadania połączonym z podziwianiem widoków zszedłem do przełęczy i ruszyłem w kierunku Doliny Suchej gdzie skręciłem w lewo do Doliny Białego u wylotu której zakończyłem wycieczkę. Można stąd wrócić pieszo do Zakopanego lub krótkim spacerem Drogą pod Reglami powrócić na parking i przystanek busa.
 Dolina Strążyska jest dobrym celem wycieczki w niepewne pogodowo dni oraz nadaje się na odpoczynek pomiędzy trudniejszymi wycieczkami w Tatry Wysokie. Cała trasa poza podejściem pod Czerwoną Przełęcz raczej nie jest męcząca.
Czas wycieczki ok. 3 h.
Trudności: brak

Pytania dotyczące szlaku można zadawać na forum