Początek wycieczki przy Szczyrbskim Jeziorze (Štrbské pleso). Kierujemy się żółtym szlakiem w stronę Doliny Młynickiej (Mlynická dolina). Mijamy po lewej stronie skocznie narciarskie i zaczynamy podejście leśną, kamienną ścieżką. Z wysokością las robi się coraz rzadszy. Ścieżka prowadzi wśród limb i jarzębin wprowadzając nas w piętro kosówek. Kosówki z czasem zastępuje trawa, a my podchodzimy pod pierwszy próg skalny, z którego spada jeden z ładniejszych w Tatrach wodospad Skok. Mając wodospad po prawej stronie wchodzimy na próg. Po drodze, dla ułatwienia można skorzystać z zamontowanych tam łańcuchów. Wyżej znajduje się Staw nad Skokiem (pleso nad Skokom), który omijamy z lewej strony i kamienną ścieżką idziemy w górę doliny. Szlak wprowadza nas na kolejny próg nad którym znajduje się Capi Staw (Capie pleso). Ścieżka odbija w lewo i kieruje w górę w stronę przełęczy. Po prawej stronie, w typowym kotle polodowcowym widzimy pokryty częciowo lodem Kolisty Staw (Okrúhle pleso). Pod koniec podejścia szlak kilkoma zakosami pnie się do góry, by przy pomocy łańcuchów wprowadzić nas na przełęcz Bystra Ławka (sedlo Bystrá lávka) (2300 m).
 Sama przełęcz jest dość wąska i ogranicza trochę widoki. Jednak można znaleźć obok przełęczy trochę miejsca, by się na chwilę zatrzymać i spojrzeć na otaczający nas krajobraz. Po stronie zachodniej dobrze widać Krywań. Patrząc na wschód mamy widok na Mięguszowiecki Szczyt Wielki, Rysy, Wysoką, Gierlach czy Grań Baszt i Szatana.
 Dawniej szlak wprowadzał trochę wyżej na Bystry Przechód ( 2314 m) (Bystre sedlo). Jednak w 1993 r. fragment ten został zamknięty przez TANAP, a nowy wariant poprowadzono przez Bystrą Ławkę (sedlo Bystrá lávka).
 Zejście z przełęczy w stronę Doliny Furkotnej (Furkotská dolina) odbywa się przy pomocy łańcucha. Następnie po kamiennej, czasem się trochę obsypującej ścieżce. Dalej trawersując południowy stok Furkotu kierujemy się w stronę Wielkiego Stawu Furkotnego Wyżniego (Vyšné Wahlenbergovo pleso) by po chwili zejść z progu doliny do Wielkiego Stawu Furkotnego Niżniego (Nižné Wahlenbergovo pleso). Po obejściu stawu ścieżka sprowadza nas z drugiego progu i wśród traw i kosówek doprowadza do kolejnego progu doliny. Niżej, w lewo odchodzi niebieski szlak do Chaty na Solisku (Chata pod Soliskom). My schodzimy dalej żółtym szlakiem, który wśród kosówki, a potem limb i świerkowo-modrzewiowego lasu doprowadza nas do Magistrali. Dalej już czerwonym szlakiem dochodzimy do Szczyrbskiego Jeziora.
 Wycieczka na Bystrą Ławkę nie należy do trudnych wycieczek. Fragmenty szlaku z łańcuchami nie przysparzają problemów. Widok z przełęczy, choć trochę ograniczony jest interesujący i ciekawy. Dodatkowo mamy możliwość obejrzenia z bliska dwóch dolin: Młynickiej i Furkotnej.
Czas wycieczki ok. 7 h.
Trudności: małe

Pytania dotyczące szlaku można zadawać na forum