Do Doliny Białego doszedłem Drogą pod Reglami, zaczynając po prawej stronie Wielkiej Krokwi. Po kupieniu tygodniowego biletu do Tatrzańskiego Parku Narodowego ( normalny bilet kosztuje 18 zł, kasy są czynne od godziny 8.00 ) udałem się w głąb doliny. Dolina Białego jest mała, ale bardzo przyjemna. Idzie się wzdłuż płynącego Białego Potoku, który tworzy kaskady i małe wodospady. Po przekroczeniu kilku mostków doszedłem do końcowego, większego od pozostałych wodospadu i skręcając w prawo po kilkunastu minutach dosyć mozolnego podchodzenia w górę doszedłem do Doliny Suchej. Tutaj szlak się rozdzielał. W prawo do Doliny Strążyskiej w lewo zaś Ścieżką nad Reglami do Kalatówek. Ja poszedłem w lewo i po krótkim czasie doszedłem do Przełęczy Białego. Z przełęczy jest ładny widok na Kasprowy i Myślenickie Turnie. Poszedłem dalej by za chwilę znaleźć się na drodze do Kalatówek. Po krótkim odpoczynku przy schronisku ruszyłem w kierunku Kuźnic zbaczając po drodze do Klasztoru Albertynek i Klasztoru Albertynów. Po dojściu do Kuźnic ruszyłem szlakiem na Nosal. Po ok. 20 min. podchodzenia doszedłem do Nosalowej Przełęczy. Z przełęczy można pójść na Nosal lub zejść do Polany Olczyskiej. Ja wybrałem polanę. Można tam zobaczyć wybijające z ziemi jedno ze źródeł Potoku Olczyskiego. Tu szlak się rozwidlał. Można było pójść do Doliny Olczyskiej lub też tak jak ja wybrać kilkudziesięcio minutowe, męczące podejście na Polanę Kopieniec. Na polanie chwilę odpocząłem i po krótkiej i niezbyt męczącej wspinaczce wszedłem na Kopieniec Wielki (1328 m). Można go ominąć, ale naprawdę warto chwilę się pomęczyć i zaliczyć tą górkę. Kopieniec to dobry punkt widokowy. Ładny z niego widok na Tatry Wysokie i Zachodnie. Z Kopieńca zszedłem szlakiem zielonym a następnie czerwonym do Toporowej Cyrhli. Ten ostatni odcinek szlaku jest dosyć zniszczony, idzie się albo dnem strumienia albo wzdłuż niego. Trzeba zwrócić uwagę na oznakowanie szlaku. Gdy już się dojdzie do drogi do Zakopanego, można poczekać na PKS lub tak jak ja udać się tam pieszo. Idąc szosą i skracając sobie kilka serpentyn po niedługim czasie dochodzi się do Jaszczurówki.
 Sama wycieczka do Doliny Białego i na Kopieniec Wielki bez drogi powrotnej z Toporowej Cyrhli do Zakopanego ma ok. 15 km. Nadaje się na wycieczkę aklimatyzacyjną, nie ma zbyt dużych różnic wysokości, choć jest może troszeczkę męcząca.
Czas wycieczki ok. 6 h.
Trudności: brak

Pytania dotyczące szlaku można zadawać na forum

|  Dolina Białego   |  Dolina Strążyska   |  Dolina Kościeliska   |  Kościelec   |  Przełęcz Krzyżne   |  Szpiglasowa Przełęcz   |  Morskie Oko   |  Nosal  |
|  Gęsia Szyja   |  Małołączniak   |  Czerwone Wierchy   |  Zawrat-Świnica   |  Rysy   |  Mięguszowiecka Przełęcz pod Chłopkiem   |  Orla Perć  |
|  Dolina Chochołowska  |   Siwy Wierch  |   Baraniec  |   Bystra  |   Skrajne Solisko  |   Jagnięcy Szczyt  |   Czerwona Ławka  |   Krywań  |
|  Koprowy Wierch  |   Bystra Ławka  |   Mała Wysoka - Rohatka  |   Dolina ku Dziurze  |   Kozi Wierch  |