Początek wycieczki na parkingu w Starym Smokowcu. Następnie, aby zaoszczędzić trochę czasu wjeżdżam na Hrebienok kolejką. Dolna stacja znajduje się powyżej hotelu Grand. Można też na Hrebienok (Siodełko) wejść zielonym szlakiem. Z Siodełka ruszam Magistralą (czerwony szlak) w kierunku Schroniska Zamkovskiego. Po drodze mijam Obrovsky vodopad i po paru zakosach dochodzę do rozwidlenia szlaków. Magistrala prowadzi dalej do Łomnickiego Schroniska, ja skręcam na szlak zielony i dochodzę do Schroniska Zamkovskiego. Dalej nadal zielonym szlakiem idę w głąb Doliny Małej Zimnej Wody, by dojść w końcu pod próg Doliny Pięciu Stawów Spiskich. Na progu widać już chate Teryego. Czeka mnie teraz dość mozolne podejście. Szlak prowadzi zakosami koło Żółtej Ściany i wprowadza na próg doliny w pobliżu schroniska. U Teryego chwila przerwy. Trzeba pamiętać, że w słowackich schroniskach panują inne zwyczaje niż w polskich. Zwłaszcza w chacie Teryego. Nie należy w obrębie schroniska jeść i pić własnych kanapek i napojów. Powinno się o tym pamiętać, aby uniknąć nieporozumień. Je się tam tylko produkty zakupione w schronisku. Choć czasami chatar Miro przymknie na to oko.
 Po przerwie ruszam za znakami żółtymi i zielonymi w stronę Czerwonej Ławki. Po obniżeniu się w głąb Doliny Lodowej zielony szlak odłącza się w prawo, gdzie widocznymi zakosami wprowadza na Lodową Przełęcz. Ja zaś dalej żółtym szlakiem podchodzę już mocno obsypująca się ścieżką pod ścianę Małego Lodowego. W górze widoczne jest wcięcie Czerwonej Ławki, szlak na przełęcz natomiast poprowadzony jest na prawo od piargu i pnie się po skałach Małego Lodowego. Wychodząc z piargu trzeba zwrócić uwagę, aby nie zgubić szlaku i odnaleźć początek łańcuchów, ponieważ oznakowanie tam trochę zanika. Wejście na przełęcz ułatwia ciąg łańcuchów. Niestety miejscami łańcuch bardziej przeszkadza niż ułatwia. Jednak skała jest dobrze urzeźbiona więc wejście nie sprawia mi dużych problemów. Ten fragment szlaku jest jednak dość eksponowany. Na wysokości przełęczy zostaje jeszcze do pokonania kilkunastometrowy trawers również ubezpieczony łańcuchem i po chwili wchodzę na wąskie wcięcie Czerwonej Ławki. W kierunku wschodnim rozciąga się ładny widok na Durny i Łomnicę, a na zachód widok na Staroleśny. Teraz zostaje tylko zejście do Doliny Staroleśnej i Zbójnickiej Chaty. Zejście w tę stronę nie jest już takie strome. Jest z początku ubezpieczone łańcuchem i dość mocno się obsypuje. Dalej szlak przechodzi pod południowymi ścianami Małego Lodowego i Ostrego Szczytu, przechodzi obok Siwych Stawów i obchodząc grzędę Jaworowego Szczytu doprowadza do Zbójnickiej Chaty. Od schroniska dalej niebieskim szlakiem w dół Doliny Staroleśnej. Następnie Magistralą na Hrebienok i w dół do Starego Smokowca.
 Czerwona Ławka to jeden z trudniejszych znakowanych szlaków w Tatrach Słowackich. Trudności można porównać do fragmentów Orlej Perci. Jednak turyści obyci ze skałą i niewrażliwi na ekspozycję, nie powinni mieć przy suchej skale dużych problemów. Trzeba pamiętać, że szlak jest jednokierunkowy (od Teryego do Zbójnickiej), a w sezonie mogą się przy łańcuchach tworzyć zatory. Sama wycieczka jest ładna widokowo i daje sporo satysfakcji.
Czas wycieczki ok. 10 h.
Trudności: miejscami duże

Pytania dotyczące szlaku można zadawać na forum