Początek wycieczki na parkingu w Podbańskiej. Następnie ruszyliśmy czerwonym szlakiem (Magistrala) w kierunku wylotu Doliny Bystrej. Ścieżka prowadzi lasem. Trzeba duża uwagę zwrócić na oznakowanie. Po drodze przekroczyliśmy Kamienisty Potok, a także musieliśmy obchodzić w wielu miejscach zwalone na szlak i nie uprzątnięte wiatrołomy. Po jakimś czasie ścieżka przecięła jeszcze szutrowa drogę i po chwili wyszliśmy na polanę u wylotu Doliny Bystrej. W tym miejscu skręciliśmy na żółty szlak prowadzący doliną w kierunku Bystrej. Kawałek szliśmy w górę skrajem Polany Hradok by następnie wejść w las. Ścieżka prowadzi dnem małego wąwozu. My idąc nim co chwile musieliśmy pokonywać zwalone na szlak drzewa. W niektórych miejscach wiatrołomy można ominąć wydeptanymi na zboczach ścieżkami. Przy obchodzeniu wiatrołomów trzeba było zwrócić uwagę na to, aby się zbytnio nie oddalić od szlaku. Po pewnym czasie doszliśmy do Potoku Bystra i dalej ścieżka już prowadziła nas wzdłuż potoku. Nadal na drodze spotykaliśmy jeszcze wiatrołomy, ale stopniowo las się rozrzedzał i zaczynała się pojawiać kosówka. Powoli się zaczął otwierać widok górnej części Doliny Bystrej. Przeszliśmy na wschodnią stronę strumienia i trawiastą ścieżką wśród kosówek doszliśmy do miejsca gdzie zaczyna się poprowadzone zakosami podejście na trawiasty grzbiet odchodzący od Bystrej. Na wprost nas był wierzchołek Małej Bystrej, a poniżej niego Bystry Staw. Ścieżka jest poprowadzona zakosami więc podejście nie jest bardo uciążliwe. Po wejściu na gorę otworzył się widok na Dolinę Kamienistą i na górujący nad nią szczyt Kamienistej. Niestety pogoda była pochmurna i co chwile widoki były zasłaniane przez chmury. Do wierzchołka samej Bystrej pozostał jeszcze dość spory kawałek miejscami obsypująca się ścieżką, ale samo wejście nie sprawiło już żadnych problemów. Widok z Bystrej obejmuje duża części Tatr Wysokich z Krywaniem na pierwszym planie widać większość szczytów od Świnicy po Kończystą czy Solisko. Bystra jest najwyższym szczytem Tatr Zachodnich dlatego widok z niej jest również doskonały na zachodnią cześć z Czerwonymi Wierchami i Kominiarskim Wierchem. My niestety natrafiliśmy na pochmurną pogodę więc widoki mieliśmy ograniczone. Na szczycie wpis do książki, a Słowacy swoim zwyczajem wypili po kieliszku. Zejście z Bystrej biegnie niebieskim szlakiem na Bystre sedlo (Bystry Karb) i dalej czerwonym na Błyszcz. My aby niepotrzebnie się nie obniżać zeszliśmy ścieżką na sam Błyszcz i dalej w dół dość obsypującą się ścieżką w kierunku Pyszniańskiej Przełęczy. Po początkowym dość stromym zejściu z Błyszcza szlak prowadzi już dalej graniczną granią. Z przełęczy zeszliśmy na niebieski szlak do Kamienistej Doliny. Ścieżka prowadzi najpierw wśród traw i kosówek, a następnie wśród świerków, wzdłuż Kamienistego Potoku. U wylotu doliny szlak niebieski łączy się z czerwonym i prowadzi dalej w stronę parkingu w Podbańskiej.
Wycieczka na najwyższy szczyt Tatr Zachodnich nie należy do trudnych. Jest może tylko trochę męcząca. Widoki z wierzchołka są bardzo ciekawe. Problem mogą tylko sprawiać leżące na szlaku wiatrołomy. Ale zapewne prędzej czy później zostaną one usunięte.
Czas wycieczki ok. 8 h.
Trudności: brak

Pytania dotyczące szlaku można zadawać na forum

|  Dolina Białego   |  Dolina Strążyska   |  Dolina Kościeliska   |  Kościelec   |  Przełęcz Krzyżne   |  Szpiglasowa Przełęcz   |  Morskie Oko  |
|  Gęsia Szyja   |  Nosal   |  Czerwone Wierchy   |  Zawrat-Świnica   |  Rysy   |  Mięguszowiecka Przełęcz pod Chłopkiem   |  Orla Perć  |
|  Dolina Chochołowska  |   Siwy Wierch  |   Baraniec  |   Bystra  |   Skrajne Solisko  |   Jagnięcy Szczyt  |   Czerwona Ławka  |   Krywań  |
|  Koprowy Wierch  |   Bystra Ławka  |   Mała Wysoka - Rohatka  |   Dolina ku Dziurze  |   Kozi Wierch  |